Group Strength Training

De krachttraining in groepsverband!

Krachttraining in groepsverband maar dit niet op de standaard manier doen met toestellen? In groepsverband sporten in een omgeving waar je toch elke keer worden uitgedaagd om je eigen grenzen te verleggen?

Krachttraining bij Fitnessclub Energy

Ervaar onze Krachttraining in groepsverband

Iets anders dan de standaard krachttrainingen maar toch wel de voordelen hiervan? Op je gemak zijn in een omgeving en toch met een voldaan gevoel richting huis vertrekken?

Sport bij ons in klein groepen van maximaal 12 personen! Dit om iedereen zoveel mogelijk begeleiding te kunnen bieden.

Voor iedereen geschikt die aan zijn kracht, coördinatie en balans wil werken.

Wij introduceren een nieuwe trainingsvorm, toegankelijk voor iedereen van jong tot oud, van beginnende tot gevorderde sporter, Group Strength Training!

Tijdens deze training richten we ons op het ontwikkelen van spierkracht. Hierbij letten we op uitvoering van de oefeningen waarbij we ook gelet wordt op coördinatie en balans.

Alle voordelen van Group Strength Training:

Door aan krachttraining te doen, krijg je meer spierdefinitie

Je armen worden slanker, je benen steviger, je billen ronder en je buik strakker. Zonder dat je veel gewicht verliest, zit je kleding beter en zie je er slanker uit. En als vrouw zijnde hoeft echt niet bang te zijn dat je je vrouwelijke vormen verliest. Vrouwen hebben nou eenmaal niet zoveel aanleg als mannen om spiermassa op te bouwen.

De meeste mensen doen aan sport, omdat ze willen afvallen of op gewicht willen blijven. Cardiotraining wordt vaker in verband gebracht met afvallen als krachttraining, maar je spieren verbranden ook calorieën. Zelf als je niet aan het sporten bent. De eerste 24 uur na je krachttraining verbrand je zo’n 100 calorieën extra. Dit lijkt misschien weinig, maar op jaarbasis is dit toch een paar kilo.

Zodra je wat meer spieren ontwikkelt, verbruik je ook in rust meer energie. Dit betekent dus dat je stofwisseling een boost krijgt en meer vetten verbrand. Wanneer je op gewicht wilt blijven of wilt afvallen, is het dus ook goed om wekelijks aan krachttraining te doen.

Verkleint kan op ouderdomsziekten

Wist je dat je met krachttraining de kans verkleint op ouderdomsziekten als diabetes type 2 en osteoporose? Diabetes type 2 wordt ook wel ouderdomsdiabetes genoemd. Uit diverse onderzoeken is al naar voren gekomen dat krachttraining het risico op diabetes verlaagt, omdat je hiermee het glucoseverbruik in je lichaam verhoogt.

Osteoporose is botontkalking. Iets dat vooral voorkomt bij oudere mensen. Met krachttraining bouw je sterke botten op en daar doe je later je voordeel mee. Je loopt dan veel minder risico om osteoporose te ontwikkelen.

Hou ouder je wordt, hoe meer je spiermassa achteruit gaat. Hierdoor neemt de huidspanning af, waardoor je huid slapper wordt en je rimpels ontwikkelt. Door twee tot drie keer per week een half uur aan krachttraining te doen, ga je de veroudering tegen. Zo behoud jij ook op oudere leeftijd een jonge uitstraling en een strakke huid.

Je wordt er sterker

Vrouwen die regelmatig met middelzware gewichten trainen, zijn sterker. Dankzij deze extra kracht is het makkelijker om dagelijkse activiteiten uit te voeren, zoals een boodschappentas dragen of je kind optillen, zonder dat je gelijk buiten adem bent.

Wanneer je aan krachttraining doet, wordt je lichaam sterker en ontwikkel je mooiere vormen. Bovendien oog je slanker. Dit leidt natuurlijk tot meer zelfvertrouwen en meer zelfrespect. Iets waardoor je ook weer lekkerder in je vel zit.

Door met gewichten te trainen, verbetert je houding. Als je een aantal maanden aan krachttraining doet, merk je dat je algehele lichaamshouding beter wordt en dat je rechter zit, staat en loopt. De lichaamshouding heeft ook weer invloed op je gevoel. Door meer recht te staan of te zitten, voel je je al direct zelfverzekerder.

Minder kan op blessures

Tijdens een krachttraining, train je al je spiergroepen. Hiermee verminder je de kans op blessures. Als je slechts één sport beoefent, zoals hardlopen of fietsen, train je niet al je spieren. Sommige spieren worden dan eenzijdig belast, terwijl andere spieren zich niet goed ontwikkelen. Dit leidt sneller tot blessures of een slechte lichaamshouding.

Met krachttraining geef je de hormonen testosteron en het groeihormoon een tijdelijke boost. Hierdoor verbeter je de hormoonbalans. Iets dat ook weer fijn is voor de dames die elke maand PMS ervaren.

Ervaar nu onze Group Strength Training GRATIS !

Wil je een geheel vrijblijvende Group Strength training ervaren dan kun je via de onderstaande email of telefoonnummer contact met ons opnemen.

De Group Strength Trainingen zijn tevens ook goed te combineren met ons Afslank programma van 8 weken!

Bel of mail

Nikolai Taldikin
info@fitnessclubenergy.nl
Bel ons: 06-41097506
Maandag - Vrijdag, 9:00-22:00

Fitnessclub Energy

Pim Mulierlaan 51
8443 DA
Heerenveen

spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen, maar hoe? Een effectief trainingsschema voor het opbouwen van spiermassa omvat over het algemeen een combinatie van krachttraining en cardiovasculaire training. Hieronder vindt u enkele richtlijnen voor het

Lees verder »
paleo-dieet

Paleodieet

Wat is Paleodieet? Het paleo dieet, ook wel bekend als het “oerdieet” of het “holbewonerdieet”, is een voedingspatroon dat gericht is op het eten van voedingsmiddelen die onze voorouders in

Lees verder »